9 клас хімія


Виконайте завдання представлені на сторінці і відішліть на вайбер чи електронну пошту

                      Підсумкова контрольна робота 
(виконайте у зошиті з хімії, сфотографуйте відповіді та перешліть вчителю)


1.Загальна формула вуглеводнів  ряду алканів:
                 а) СnН2n+2;                             б) СnН2n -2;             в) СnН2n           ;                           г)            СnН2n - 6.
2. Тип хімічного зв’язку в органічних сполуках:
              а) металічний;       б) водневий;     в) йонний;         г) ковалентний.
3. Гомологічною різницею є група атомів:
                    а) СН3-;                     б)  С2Н6;             в)   -СН2-;                    г)  СН4.
4. Реакція полімеризації характер­на для речовини:
                  а)   пропану;               б)  метану;             
                в)   бутану;                  г)  етилену.
5. Довжина зв’язків і валентні кути атомів Карбону є:
         а)  сталими;      б)  змінними;      в) різними
6. Елементарний ланцюг     -СН2-СН2-    характерний для молекули:
                   а)            політетрафлуоретилену;                          б)            поліпропілену;
                   в)           полістиролу;                                              г) поліетилену.
7.  Валентність Карбону в органіч­них речовинах дорівнює:
               а) І;                         б)         II;                       в)  IV;                 г) III.
8. Внаслідок реакції повного окиснення  органічних сполук утворюються:
      а)  СН4 та Н20;       б) СО та Н20.         в) С02 та Н20;          г) С0 та Н20;     
9. Правильно подано закінчення твердження: "Ізомери - це сполуки, що мають... "  у рядку:
а) однаковий агрегатний стан;
б) однаковий якісний та кількісний склад, але різну будову;
в) однакову загальну формулу;
г) однаковий якісний, але різний кількісний склад.
10. Правильно подано твердження: "Денатурація білкової молекули - це руйнування... " у рядку:
а) первинної структури;                                  
б) вторинної структури;
в) первинної і вторинної структур;
г) четвертинної, третинної і вторинної структур.
11. Виберіть з наведеного переліку загальну формулу насичених одноосновних карбонових кислот:
а) СnН2n+1СООН;                                      б) СnН2nСООН;               
в) СnН 2n+1СООСН.;                                 г)  СnН2n+1СНO.
12. Вкажіть, з яким реактивом необхідно нагріти розчини глюкози і сахарози, щоб  їх розпізнати:
а) розчин лугу;                                         б) купрум(II) гідроксид;
в) нітратна кислота;                                 г) бромна вода.
13. Вкажіть функціональні групи, що входять до складу молекули глюкози:
             а)  гідроксильна та альдегідна;                 б) гідроксильна та амінна;
              в)  гідроксильна та карбоксильна;             г)  карбонільна та карбоксильна
14. Правильно подано закінчення твердження: «Первинна структура білка – це …» у рядку:
а) просторова конфігурація, якої набуває поліпептидний ланцюг;
б) послідовність чергування карбоксильних груп;
в) послідовність чергування аміногруп;
г) послідовність залишків а-амінокислот у молекулі білка.
15.  Позначте пару речовин, під час взаємодії яких утворюється спирт:
а) СН2=СН2 + NаОН;                               б) СН3-СН2-NO2 + NаОН;
в) СН3-СН2Вг + NаОН;                           г) СН3-СН3 + NaОН.
16.  Bкажіть кінцевий продукт гідролізу крохмалю:
а) сахароза;              б) глюкоза;              в) фруктоза;                      г) лактоза.
17. Правильно подано твердження: "Денатурація - це... " у рядку:
а) оборотний процес зсідання білка;
б) втрата природних властивостей білка при його розчиненні у воді;
в) розщеплення полімерної білкової молекули на амінокислоти;
г) руйнування складної структури білка, що призводить до втрати ним біологічної активності.
18. Правильно подано твердження: «Білки – це…» у рядку :
            а) високомолекулярні сполуки;
            б) біополімери;
            в) високомолекулярні сполуки, утворені залишками а-амінокислот, які з’єднані пептидним                    зв’язком;
            г) біополімери, з’єднані пептидним зв’язком.
19. Вкажіть речовину, яка має практичне застосування в медицині та піротехніці:
а) гліцерин;               б) етанол;                в) тринітрогліцерин;       г) фенол.
20. Позначте процес, який лежить в основі виробництва маргарину:
а) гідроліз жиру;                                      б)  гідрування жиру;
в)  гідратація жиру;                                 г)  дегідрування жиру.
21. Укажіть речовини, які необхідно використати, щоб довести наявність альдегідної групи
в молекулі глюкози:
а) етанова кислота, водень;                   
б) купрум(П) оксид, бромна вода;
в) аміачний розчин аргентум(І) оксиду, купрум(П) гідроксид;
г) бромна вода, розчин калій перманганату.
22.  Дати визначення:
         -  Гідрування

         -  Гідроліз

         -  Карбонові кислоти

23.Написати рівняння реакцій:
         а) горіння гліцерину;
        
         б) взаємодії оцтової кислоти з лугами;
        
         в) гідрування триолеїну.


24. Обчисліть масову частку натрій ацетату в розчині, що утворився після додавання води масою         20 г до розчину масою 380 г з масовою часткою цієї солі 12 %.









Тема: Значення природних і синтетичних органічних сполук. захист довкілля від стійких органічних забруднень
                    (опрацювати матеріал)

Домашнє завдання: У додаткових джерелах знайдіть інформацію про Стокгольмську конвенцію та перелік речовин, що відносять до стійких органічних забруднювачів. Які технологічні процеси є джерелом цих речовин, з якою метою використовують ці речовини? Чи реальною є відмова від виробництва й використання цих речовин? Наскільки актуальною є проблема використання цієї групи речовин для України? (Інформацію узагальніть у вигляді повідомлення )


Теми навчальних проектів 
• Використання полімерів — еколого-економічний аспект.
• Альтернативні джерела енергії.
• Екотрофологія — наука про екологічно безпечне харчування.
• Виготовлення мила з мильної основи.
• Дослідження хімічного складу їжі.
• Хімічний склад жувальних гумок.
• Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.
  •  Друге життя паперу.

       





Тема: Поняття про амінокислоти, білки як біологічні полімери.
Біологічна роль амінокислот і білків.

Опрацювати матеріал









Виконайте контрольну  роботу з теми: "Оксигеновмістні органічні речовини" (запишіть відповіді в зошит з хімії)

1. Якісною реакцією на гліцерин є взаємодія з.............
2. Укажіть, яка з хімічних реакцій є реакцією етерифікації:
а) взаємодія між спиртом і карбоновою кислотою;
б) взаємодія між двома спиртами;
в) окиснення спиртів.
3. У природі існують жири:
а) лише рослинного походження;
б) лише тваринного походження;

в) рослинного і тваринного походження.
4. Установіть відповідність








A. Спирт
Б. Кислота
B. Вуглевод

Г. Естер

5. Укажіть, із залишків якого мономера складаються макромолекули целюлози:
а) α-глюкози;
б) β-глюкози;
в) фруктози.
7. Напишіть у молекулярній та іонній формах реакції взаємодії між речовинами:
а) оцтовою кислотою й кальцієм;
б) оцтовою кислотою й калій карбонатом.
8. Напишіть рівняння гідролізу:
а) тристеарину;
б) сахарози.
9. Обчисліть масу кислоти й спирту, які утворюються в результаті гідролізу 125 г пентилового естеру метанової кислоти
10.Обчисліть масу етанолу, який можна одержати зі 100 кг крохмалю, якщо втрати у виробництві становлять 15 %.




Вуглеводи.
Глюкоза, сахароза,  крохмаль, целюлоза.
Їх молекулярна формула, фізичні властивості.
Поширення  і утворення в природі.











Немає коментарів:

Дописати коментар