8 клас хімія

Виконайте завдання представлені на сторінці і відішліть на вайбер чи електронну пошту


Контрольна робота за рік
(виконайте завдання в зошиті та перешліть фото вчителю)

  1. Виберіть формулу оксиду:
            а)  CaCl2       б) MgO    в)NaOH
  1. Виберіть формулу основи:
                 а)  Na2S      б) Al(NO3)3     в)Mg (OH)2 
  1. Виберіть формулу кислоти:
                 а) P2O5     б)H3PO4        в)NaNO3
  1. Виберіть формулу солі:
                 а) KOH     б)  BaO         в)AlPO4 
  1. Вкажіть сполуку з ковалентним неполярним зв’язком:
                  а) H2S ;    б) CaO;    в) N2
  1. Виберіть формулу нерозчинної основи:
                   а) NaOH    б) KOH     в)Cu(OH)2
  1. В які й сполуці ступінь окиснення Хрому мінімальний:
                        а) СrO3         б)K2CrO4      в) CrO
  1. Протонне число вказує на :
а) кількість енергетичних рівнів 
б)заряд ядра   
в)кількість нейтронів 
  1. Виберіть лужні елементи: 
                    а)  Na      б)Ca       в)F      г) Li
  1.  Електронна формула 1s22s22p63s1 відповідає елементу з протонним числом:     а)12           б)23          в) 11
  2.  Елементи з протонними числами належать до одної підгрупи:      а)11 і 29     б)14 і  50   в)15  і 23 
  3.  Вкажіть метали, які не витісняють водень із кислот:
              а) цинк     б) мідь    в) алюміній      г)срібло 
  1. Bкажіть речовини, які реагують з натрій гідроксидом:
         а)  HCl     б) KOH       в)CO2     г) BaSO4 
  1. Вкажіть солі  безоксигенових кислот:
        а)СaCO3    б)MgCl2      в)BaS      г)N1.    
 15.      Знайдіть відповідність між формулою і ступенем окиснення елемента:
1.
+ 2
А  MnO
2.
+5
Б Mn2O3
3.
+7
В Mn2O5
4.
+3
Г  Mn
5.

Д KMnO4



16. Розташуйте речовини в порядку збільшення полярності зв’язку:
1.
А
HCl
2.
Б
HBr
3.
В
H2S
4.
Г
HI
5.
Д
HF
                              До цифри доберіть відповідну букву.

17.        Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:
Реагенти                                                        
А   кальцій карбонат і  хлоридна кислота     
Б    кальцій гідроксид і хлоридна кислота       
В    кальцій гідроксид і сульфур (VI) оксид     
Г кальцій гідроксид і сульфур (IV) оксид         
    Продукти реакції   
1   кальцій хлорид і вода
2   кальцій сульфіт і вода
3   кальцій хлорид , карбон(IV)оксид, вода
4    кальцій сульфід і вода
      5   кальцій сульфат і вода

18.      Установіть відповідність між типом кристалічної гратки і властивостями речовин:                                                     
А  атомні                                     1 леткі
Б   йонні                                      2 тугоплавкі
В  металічні                                3 мають велику твердість,  
Г  молекулярні                              нерозчинні
                                                    4  пластичні
                                                                                                
19.       Здійсніть перетворення:
Cà CO2 à H2CO3àNa2CO3àCaCO3àCO2

20.       Яка маса солі утвориться при взаємодії 30,6 г барій оксиду з нітратною кислотою?a2SO4


Тема: Генетичний зв'язок між основними класами неорганічних сполук
(опрацювати матеріал)

Повторимо

Основні класи неорганічних сполук схема
1.      Перш за все нагадайте, що ми називаємо речовинами? (Все з чого складаються
фізичні тіла)
2.      Як класифікуються речовини? залежності від ознаки класифікації:
а)  за походженням: неорганічні і органічні;
б)  за чистотою: чисті і суміші;
в)  за складом: прості і складні)
3.      Які речовини називаються складними? (Речовини, що складаються із двох і
більше хімічних елементів
4.      Як класифікуються складні речовини? На які класи сполук вони поділяються?
( Оксиди, основи, кислоти солі)
( відповіді учнів оформити у вигляді схеми. Додаток № 1)
(розподілити клас на групи, кожній дати завдання із запропонованих формул речовин виписати тільки формули окремих складних речовин. Після виконаної роботи дати характеристики окремим класам сполук.)
5.      Нагадайте, будь ласка, які речовини називаються оксидами, які властивості характерні для них?
(Оксиди - складні речовини, що складаються із двох хімічних елементів, одним з яких є Оксиген. Валентність Оксигену в оксидах дорівнює II. Поділяються на класи: основні, кислотні, амфотерні. Можна добуті! взаємодією простих речовин з киснем.)
6. Які сполуки називають основами?
(Основи - складні речовини, що складаються із атомів металів і групи ОН. Група І - валентна, тому її кількість залежить від валентності атомів металу. Поділяють на луги і нерозчинні у воді сполуки).
7.  Дайте визначення кислотам, їх класифікації.
(Кислоти - складні речовини, які складаються із атомів Гідрогену і кислотного залишку. Валентність кислотного залишку визначає кількість атомів Гідрогену в сполуці. Класифікують в залежності від ознаки: за наявність Оксигену і за кількістю Гідрогену).
8.  Які сполуки називають солями?
(Солі - складні речовини, які утворені атомом метшіу і кислотного залишку. Розподіляються на нормальні (середні), кислі, основні)


Було давно помічено, що речовини, які беруть свій початок від простих речовин — металів, суттєво відрізняються за влас­тивостями від речовин, що беруть початок від неметалів. Тому розрізняють два генетичних ряди: генетичний ряд металів та генетичний ряд неметалів.
Генетичний ряд металів. 
Генетичний ряд металів має такий
вигляд: _
метал —> основний оксид —>основа (луг) > сіль.
Метал, що започатковує генетичний ряд, наявний в усіх його складних речовинах, 
Наприклад
                                      1              2                    3
Ca > CaO >Са(ОН)2>СаС12
    1)   2Са + 02 = 2СаО;
2)  СаО + Н20 = Са(ОН)2;
3)  Са(ОН)2 + 2НС1 = СаС12 + 2Н20.
  
Правило генетичних зв’язків:
1. Кількість стрілочок у схемі відповідає кількості рівнянь хі­мічних реакцій, які необхідно скласти.
2.  Сполуки, записані перед стрілочкою, обов’язково мають вступити в хімічну реакцію.
3.  Сполуки, записані після стрілочки, мають утворитися внаслі­док реакції.

Проте, як вам відомо, нерозчинну основу не можна добути з оксиду, піддавши його взаємодії з водою. Тому генетичний зв’язок ускладнюється на одну ланку:
метал —> основний оксид —>сіль —> основа —> інша сіль.
Для заліза та сполук  Феруму він має вигляд
                                 1              2                  3                    4
Fe —> FeO—> FeS04 —> Fe(OH)2 —> FeCl2

1)    2Fe+O2=2FeO
2)    FeO + H2SO4=FeSO4+H2O
3)    FeSO4+2NaOH =Fe(OH)2   +Na2SO4

4)    Fe(OH)2+2HCl= FeCl2+2H2O
1.     Генетичний ряд неметалів. Генетичний ряд неметалів вибу­довується за тим самим принципом, що й металів, лише гідрат оксиду в ньому не основа, а кислота:
неметал —> кислотний оксид —>  кислота —> сіль.
Розглянемо генетичний ряд неметалів на прикладі сірки:
                 1            2                3
S  —> S02  —> Н2S03  —> К2S03
1) S + 02 = S02;
2)  Н20 + S02 = Н2S03;
3)  2КОН + Н2S0з = К2S03 + 2Н20.
  Генетичний ряд неметалів, у якому основою виступає нерозчинна кислота. Цей ряд можна представити за допомогою таких перетворень:
неметал —> кислотний оксид —сіль —> кислота —> кислотний оксид —> неметал.
Наприклад, генетичний ряд Сіліцію:
    1               2                  3                  4             5
Si —> SіO2 —> Na2SiО3 —> Н2 SіО3 —> SiO2 —> Si.
1)    Si + O2 = SіO2
2)    SіO2 + 2NaОH = Na2SiО3 + Н2 О
3)    Na2SiО3 + 2НCl = 2NaCl + Н2SiО3
4)    Н2SiО3 = SiО2 + Н2 О

5)    SiО2 = Si + О2


Хімія 8 клас: Генетичний зв'язок

38. Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук ...

Домашнє завдання
1.Дано ряд речовин, випишіть речовини, що утворюють генетичний ряд; складіть схему цього зв’язку, напишіть рівняння реакцій, з допомогою яких можна його здійснити.
а) Са(NО3), Н2S04, Са(ОН)2, SiО2, Са, А1(0Н)2, Н8, СаО, РеS04, Р205
б ) КОНS03, КNO3, НN03K, К 20,СuNa 2So 4Al(OH)3




2.  Установіть генетичний ланцюжок добування натрій алюмінату.
3.     Перетворення Сульфуру «зашифровані» схемою:
2      гідратація     +Al(OH)3    
S       àA         àБ      àВ     
Розшифруйте речовини А,Б,В; укажіть, до якого класу вони належать. Напишіть рівняння реакцій.


4.     




Домашнє завдання:    Виконати практичну   роботу в зошиті з практичних робіт.

Практичної роботи №2: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.»



Повторіть матеріал з теми :"Хімічні властивості амфотерних гідроксидів"


Виконайте самостійну роботу в зошиті з хімії


Завдання 1. Напишіть 4 назви гідроксидів та формули відповідних їм оксидів. Дайте назви оксидам. напишіть 
Формула
гідроксиду
Назва гідроксиду
Формула
оксиду
Назва оксиду

Завдання 2. Сформулюйте визначення амфотерних гідроксидів. 

Завдання 3. Напишіть праві частини реакцій. Поставте коефіцієнти.
а) Zn(ОН)2+ 2НNO3=.......
б) Zn(ОН)2+ 2КОН = ........


Завдання 4. Обчисліть масу цинк хлориду, що утвориться під час взаємодії цинк гідроксиду кількістю речовини 1,7 моль з хлоридною кислотою.
Відомо: v(Zn(OН)2)=1,7 моль. Знайти: m(ZnCl2)-?

Завдання 5. Напишіть рівняння реакцій взаємодії берилій оксиду й берилій гідроксиду з сульфатною кислотою та натрій гідроксидом. Назвіть речовини, що утворилися.
BeO + H2SO4 = 
Be(OH)2 + H2SO4 =
BeO + 2NaOH (сплавл.) =
BeO + 2NaOH + H2O = 
Be(OH)2 або H2BeO2 + 2NaOH (сплавл.) = 
Be(OH)або Н2ВеО2+ 2NaOH =










                                                  Кислоти та їх властивості


Властивості середніх солей






Немає коментарів:

Дописати коментар